The Great Kat – Beethoven on Speed

Chciałabym odkurzyć płytę artystki nieco już zapomnianej a mianowicie album „Beethoven on Speed” The Great Kat z 1990 roku.

TheGreatKa_4298816_15272239

 

Opus One
1 „Beethoven on Speed (Beethoven’s 5th Symphony in C Minor)” — 1:54
2 „Ultra-Dead” — 3:19
3 „Flight of the Bumble-Bee” — 2:08
4 „Revenge Mongrel” — 1:33
5 „Funeral March (Piano Sonata in B Minor, Arranged for guitar)” — 3:07
6 „Kat-Abuse” — 1:54
7 „God!” — 1:17
8 „Made in Japan” — 1:48
9 „Sex & Violins” — 1:28
Opus Two
1 „Beethoven Mosh (Beethoven’s 5th Symphony in C Minor)” — 2:08
2 „Gripping Obsession” — 2:21
3 „Paganini’s 24th Caprice (Violin Caprice in a Minor, Arranged for Guitar)” — 1:52
4 „Worshipping Bodies” — 2:30
5 „Guitar Concerto in Blood Minor” — 2:41
6 „Total Tyrant” — 2:00
„Bach to the Future: For Geniuses ONLY!” — 0:25

The Great Kat (naprawdę Katherine Thomas) to urodzona w Wielkiej Brytanii, ale wykształcona i działająca w Stanach Zjednoczonych trash metalowa gitarzystka i skrzypaczka, absolwentka renomowanej Juilliard School, najbardziej znana ze swojego albumu „Worship me or die” z 1987 i jedynego większego przeboju „Metal Messiah”. Obecnie blisko pięćdziesięcioletnia i wyliftingowana do granic możliwości Thomas zajmuje się sprzedażą swoich roznegliżowanych fotek na swej stronie internetowej promując jednocześnie swoje stare albumy i epki, aby jak sama twierdzi przybliżyć muzykę klasyczną pokoleniu Youtube.
Począwszy od jej drugiego albumu „Beethoven on Speed” (później wydała jeszcze trzy epki) the Great Kat zaczęła łączyć dwie rzeczy, na których zna się najlepiej – grę na gitarze i muzykę klasyczną i prezentowała trash i speed metalowe wersje znanych utworów muzyki klasycznej. Jak przystało na absolwentkę Juilliard School Thomas podzieliła ten album na dwa opus. Opus Pierwsze zaczyna się fragmentem V Symfonii Ludviga van Beethovena. Z każdym kolejnym utworem The Great Kat udowadnia, że śmiało może być nazywana najszybszą trash metalową gitarzystką wszechczasów, jednak jej utwory wymagają od słuchaczy elementarnej znajomości muzyki klasycznej, bez tego mogą się wydawać dość podobne i trudne w odbiorze. The Great Kat mierzy się, oprócz wspomnianej V Symfonii Beethovena, z Lotem Trzmiela Rimskiego-Korsakowa, Marszem Żałobnym Chopina czy Kaprysem nr 24 Niccolo Paganiniego. I wychodzi z tego obronną ręką. Tematy utworów są łatwo rozpoznawalne, rytm zachowany, tempo podkręcone do maksimum.
Niestety jej własne kompozycje przy przeróbkach muzyki klasycznej wypadają dość słabo, głównie ze względu na infantylne teksty i na raczej słaby wokal.

Oto próbka tekstu panny Thomas:
„I have to smell your burning flesh
And taste your bleeding skin
I’d love to see your bones crushed
And watch your head get smashed in
DIE! DEAD! DEAD! DEAD!”

Trash i speed metalowe wersje muzyki klasycznej w wykonaniu The Great Kat mogą urazić melomanów i spotkać się z brakiem właściwego zrozumienia osób kompletnie nie znających się na muzyce klasycznej, ale jak brzmi tytuł utworu zamykającego płytę: „Bach to the Future: For Geniuses ONLY!”

Altea Druantia